2011. január 13., csütörtök

Lilamánia

Az egész egy lila kötött poncsóval kezdődött novemberben. Anyukámtól kaptam, szegény nem bírta már nézni a kissé elnyűtt kardigánomat. Tényleg imádom, alig várom, hogy jobb idő legyen és felvehessem.
Igen ám, de nem volt színben hozzá passzoló táskám. Pont kapóra jött, hogy karácsony előtt Noi barátnőmmel ajándékbeszerző körutunk során a Müller drogériában, a mosószóda mellett ott virított a textilfesték. Lilában. Naná, hogy engem várt :-)
Becsületes neve: Simplicol Echtfarbe - Pflaume árnyalat.


Aztán a két ünnep között sort kerítettem a festésre. Összeszedtem a lányok "menthetetlennek" ítélt foltos ruháit, amiken már sem az epeszappan, sem pedig a jól bevált csoda-folttisztítóm-fehérítőm sem segített. Vagy éppen segített, túlságosan is. Vagy ott volt a kék kockás blúzom, amiben nekiálltam a fürdőkádat súrolni, némi Domestos segítségével. Nem, nem kell találgatni. Igen, gyönyörűen kiszedte a színét itt-ott. Na, szóval összeszedtem mindezeket, tettem hozzá egy méternyit a táskának szánt molinóból és a kék-fehér virágos anyagból, és uccu neki.... Zsófival a mosógép előtt kuporogtunk, és néztük, ahogy a textíliák egyre lilábbak lesznek, és közben próbáltuk kitalálni, mikor melyik ruhadarabot látjuk a dob ajtajában felbukkanni.
A végeredmény minden elvárásomat felülmúlta. Tényleg olyan színük lett, mint a mintakártyán, és újra hordhatóak lettek. Némelyik kicsit viccesen néz ki, főleg azok, amelyeken műszálas cérnával varrták a díszítéseket, mert azokat persze nem fogta meg a festék. A molinó pedig gyönyörű lett, kicsit márványos a hatása, de pont ettől szép.
Sajnos voltam olyan balga, hogy a festés előtt nem fotóztam le a ruhákat, de tanultam az esetből, legközelebb nem felejtem el. A kockás blúzokat annak idején duplán vettem: egy barna és egy kék volt együtt.
A kockás blúz:


A lányok pólói eredetileg zöld és sárga színűek voltak:


És a táskának való virágos anyag (ebből készült a tegnap bemutatott jógazsák):


A hétvégén megint a Müllerben jártunk, sikerült is venni még ebből a festékből, igaz lila már nem volt. De hárszöld (?), fűzöld és sárga igen, úgyhogy ezekből vettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése